DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Napsali o nás:

And The Chaos Has Begun (2015)

RECENZE: Spark 12/2015 (ČR 4,5/6 celková 13 pozice z 52), Metal Talks (Německo - 8,5/10), White Room Reviews (Nizozemí), Cantabrian Extreme Metal (Španělsko), Hard Music Base (ČR 9/10), Imperiumi (Finsko 7,5/10), Strike (Německo  8/10), Panzerfaust zine (Polsko 70/100), Metal Heads (Bělorusko 10/10), Fotoglut (Německo 4,5/5), Pure Grain Audio (Kanada 6,5/10), No Mercy Zine (Alžírsko), Rock and Metal (ČR), Pařát 12/2015 (ČR celková 14 pozice ze 47), Zephyr´s Odem (Německo 8,5/10), Infrared Magazine (USA 3/5), Wings of Death (Nizozemí), Schwermetall (Švýcarsko 8/13), Metalinvader (Řecko 3/6), Perun (Chorvatsko 6/10), Hateful Metal (Německo), Taste of Khaos (USA 10/10), R.U.M. zine (ČR), Iye Zine (Itálie 7,3/10), Helly Cherry (Srbsko 6,5/10), Lords of metal (Nizozemí 77/100), Arte Metal (Brazílie 8,5/10), Rockway (Řecko 5/5), Obscuro.cz (ČR 8,6/10), Crown of Viserys (Kanada), Hellride (USA), Dead Rhetoric (USA 6,5/10), Obliveon (Německo 8/10), Tempelores (Holandsko), Hardrokas (Litva), Metal Express (Slovensko 8/10), Sicmaggot (ČR), RockShock (ČR 4,5/5), Deaf Sparrow (USA 3,3/5), Concreteweb (Belgie 83/100), Metal Wave (Itálie 74/100), Clair and Obscure (Francie), Brutalism (Belgie 4/5), Rocker (Slovensko 9/10), Metal-Line (ČR), Daily Rock (Francie 4/5), Metal Music Archives (Kanada 4/5), French Metal (Francie 15/20), Rocka Rolla (Argentína), Cross Fire (Německo 7,5/10), Metal Bite (USA 9/10), Metal zone 666 (Francie 90/100), Metal is the Law, Music Wave (Francie 3/5), Rockmag (ČR), Fobia zine (ČR 7/10), Heavy Metal Pages (Polsko 5/6), Uber Rock (Anglie), Metal Forever and Metal Man (ČR 6/10), Sea of Tranguility (Brazílie 3/5), Necromance (Španělsko 8,7/9), Portal do Inferno (Brazílie 8,5/10), Nocturnal Hall Zine (Německo 7,5/10), Polvora zine (Brazílie 8/10)

Video recenze: Hellride (USA)

ROZHOVORY: Ostravan, Pařát 12/2015, Spark 1/2016, Hardrokas (Litva),

The Gates Are Open (2012)

RECENZECriticmusic, Metal-line (100%), Rockshock (4/5), Speed of Light (Slovensko 9/10), Sigmaggot (7/10), Hellmagazine (Slovensko 8/10), Rock and Metal, Rockmag, Hard Music Base (8/10), Metalirium (Slovensko 7/10), Echoes zine (85%), Fobia zine (8/10), R.U.M.zine, Rockblock (3/6), Tubera (6/10), Abyss zine (75%), Volumemax (7,5/10), Metal Forever & Metal Man, Heavy Metal Hell (8/10), Spark 6/2012, Pařát 2012

ROZHOVORY:  Crirticmusic, Metal-line, Rockshock, Echoes zine, Kapely&Kluby, Heavy Metal Hell, Fobia zine, Spark 7/2012, Abyss TV - Reactor, Abyss zine, Hard Music Base, Rockmag, Agressive Music Fest

NAHUM - LIVE:

NAHUM spolu s Inner Sphere, Darkfall (AT), Arch of Hell

- Distant Space vol.I

21. ledna 2017, Plzeň - Pod Lampou

Po krátké zvukařské pauze nastal konec světa = NAHUM, death metalová návštěva z Ostravy. Kluci to slušně odpálili a byl to prostě nářez, totální proud energie a já nemám co dodat. S klidem v duši bych je označila za řezníky, protože do toho fakt bušili jedna báseň  Všichni jsme si je užili na 110% a na atmosféře klubu to bylo velmi poznat. Na kontě mají za poslední dobu 2 alba The Gates Are Open a And The Chaos Has Begun, které kluci tento večer osobně představili i plzeňskému publiku a které se drží konceptu apokalyptického chaosu… „Poslední dny začaly!“

PLZEŇSKÉ KAPELY

U thrash deathových NAHUM jsem měl pocit, že nás chtějí rozsekat svojí energií. Kopalo to pěkně, to vám povím! Z pódia se na mě valila rubanice, řezanice, ale i spousta temných melodií. Když jsem viděl tuhle ostravskou smečku naposledy, příliš mě neoslovila. V sobotu mě ale převálcovala (byla živočišnější) a zanechala ve mě jen samé krutě mrazivé vzpomínky. Velmi dobrý masakr a za mě několik uříznutých palců nahoru! Peklo!

DEADLY STORM Jakub Asphyx

NAHUM spolu s Dysangelium, Hellocaustor, Inner Sphere, Soul Massacre, Infernal Heretic

- Vomit the Darkness vol.V

14. ledna 2017, Ostrava - Barrák

Největší kotel patřil, jak se dalo předpokládat, domácím NAHUM. Tento víkend to byl jejich druhý koncert, ten první odehráli ve Valašském Meziříčí na druhém ročníku akce "Born for Metal", která měla mimo jiné taky solidní návštěvnost. Nezbytná plynová maska na úvod, les zdvižených rukou nažhaveného publika, které vědělo, do čeho jde. NAHUM dali do svého hodinového setu snad ještě více energie než při svém posledním koncertu v Barráku s již zmíněnými Necronomicon. Zahráli klasický průřez ze svých dvou desek, hodinka utekla rychle, už tu byla předposlední oblíbená "Under Fire", po ní rozlučková "Nahum" a ačkoliv se publiku dožadovalo přídavku, čas byl neúprosný a před náma ještě další čtveřice skupin...

HMB Magua

NAHUM MASTERS OF ROCK 2016 (Slayer, Testament, Amon Amarth, Rotting Christ, Avatarium...)

- Masters of Rock 2016 open air

16. července 2016, Vizovice

Sobota pro mě byla dnem přátel z kapely NAHUM, kteří hráli na malé stage a předvedli show hodnou velké stage, jejich nasazení ale i návštěvnost na nich byla opravdu úctyhodná, a všechna čest jejich zaskakujicímu kytaristovi, jehož jméno si bohužel nejsem sto vybavit… Za to se omlouvám. Tahle tlupa trash/death metalistů si rozhodně zaslouží prorazit, jako jedna z mála kapel v ČR to dělají jako profíci a držím jim pěsti, jelikož i na malé stage dokázali do deště přitáhnout pár stovek lidí a vyburcovat lidi k několika Wall of Death a Circle Pitu, který trval po celou dobu koncertu. Přiznám se, že na velké stage jsem ten večer neviděl nic, jelikož mně tam nic nelákalo...

Sobota začala opět klasicky ledovou sprchou, bohužel to, že jsem si zapomněl koupit pivo, mi došlo až ve sprše. Koncertně můj den začal na druhé stagi kapelou NAHUM. Tihle Ostraváci mě opravdu překvapili tím, kolik dokázali přitáhnout lidí i přes vytrvalý déšť. Hudebně mám tuhle bandu fakt rád a dle fanoušků pod podiem nejsem sám. Během vystoupení došlo i na dvě wall of death. Zvuk byl sice trochu slabší, ale na kvalitě a úsilí kapely to nic neubralo...

OBSCURO.CZ Keagan

NAHUM spolu s Arkona (PL), Dysangelium, Awrizis, Pelgathorium, Thrasing Machine, Hypnotic

- Necro Metal Pilgrims

26. března 2016, Ostrava - Barrák

Nahum, rovněž má oblíbená a nadějná parta z Ostravy. V nové sestavě, s novou fošnou, plni síly a touhy nechávat svět za sebou v plamenech. A tito muzikanti všechny účinkující v uběhlém čase překonali. Energický death/thrash válcoval sál, lidi válcovali sami sebe v kotli a po pódiu poskakovali týpci s mini–kamerami nahrávajícími videoklip. Pavel na pódiu působí jako velký živel a jeho agresivní hlas je podle mého na muzice Nahum snad to nejlepší. Zpěvákovo hrdelní zbarvení působí originálně a snadno rozpoznatelně mezi ostatními bandami. Ale samozřejmě celá kapela šlapala jako stroj, pánové byli maximálně sehraní. Často mé oči sklouzly k bicmanovi Tomovi Brighterovi, ten se se svou soupravou nepáral a rozžhavil ji do nejvyšší teploty. CD bylo v části vystoupení pokřtěné hlavou Obscuro Robertem Mašírem, tož velká sláva Nahum!

MARAST MUSIC Mystic

NAHUM spolu se Spasm, Fatality, Doomas, Dysangelium a Slup

- Fatal Flesh Feast vol.8

17. října 2015, Brno - Melodka

A potom již vypuklo peklo, na nějž jsem přišel. Ostravští deathrash metaloví NAHUM (tváře bez líčení, příjmení odtajněna) jsou apokalyptickým zjevením tuzemské metalové scény, totálně „zápaďáckou“ kapelou, jejich jízda je taková, že ef jedničky jsou proti tomu prvorepublikový šaliny. Nahum mají za sebou skvělý debut The Gates are Open z L.P. 2012 a před sebou, a to chviličku před sebou, následovníka jménem And The Chaos Has Begun, který má vyjít v magické tři jedničky, totiž 1. 11. Kluci jsou pořádní rošťáci, protože zatím oficiálně nezveřejnili žádnou skladbu, jenom obal a takový nějaký kecy kolem toho. Ale na Melodce se samozřejmě novinkový vzorky hrály. Asi nejstarší je Rotten Lies, ta se na Melodce hrála pár let zpátky, ale co takhle třeba Vomit The Darkness, Creator Of Emptiness (to je obzvlášť vymazlený název – Stvořitel prázdnoty), Raging Chaos nebo Under Fire?  Nový řízky chrastily klubíkem jak pekelný řetězy a já už se na tu novou placku strašně těším. Vystoupení Nahum bylo excelentní, celou dobu (i na předchozí kapely) panoval výborný zvuk, Nahum byl zkrátka náhul, valilo to vpřed jak v zimě lavina a v horku láva, drtící masa smetala všechno před sebou a uf uf uf uf uf. Já osobně jsem si asi nejvíc užil šlágr Equal, tenhle hit fakt dost můžu, vychutnávám si ho třepáním palicí a nežeru ho příborem, ale bagrem. Samotný závěr vynikajícího setu obstarala klipovka The Vision Of Apocalypse a úplný závěr pak vizitka orchestru, Nahum. Vrchol večera? Pro mne ano. Jestli se Ostrava dusí vlastním smogem, pak Brno udusil ostravský Nahum. Jsem krásně mrtveeeeej!

METAL-LINE Dědek

Ostravští NAHUM nazvučili a rozjeli svoji show ve znamení brutálního, pikantního a explozivního death/thrashe. Jejich set byl doslova „přesraný“ energií, kterou umocňoval vokalista Pavel, jeho hlas byl plný agrese pocházející přímo z pekla. Ostraváci hráli s obrovským nasazením a zápalem, lidí vepředu pod pódiem bylo již více, a i já jsem si málem utrhl hlavu z krku, jak ty neskutečné nářezové výpady lámaly moje kosti vedví. Hrálo se samozřejmě z debutu, ale zazněla i nová pecka, která mě navnadila na nové album, na které se strašně těším. NAHUM, to byla apokalypsa, chvíli jsem měl pocit, že se pod tím nánosem šílené energické nálože zbortí zdi Melodky. Zvuk nebudu zmiňovat, nemá cenu, když u všech účinkujících byl bezchybný.

OBSCURO Radek

NAHUM spolu s Depresy, Empyrion, Ramchat

- Budík 2015

12. září 2015, Považská Bystrica - Apollo

Čas sa nám veľmi posunul a tak bez zbytočných rečí prišli túto vydarenú akciu zaklincovať Česi NAHUM. Prečo vydarenú? Pretože tu bola hlava na hlave. Hranica 200 kusov bola na spadnutie. Pred vystúpením Ostravčanov to pri prvej piesni vyzeralo, že únava predsa len dopadla na ľudí, no stačilo chvíľku počkať a zrazu sme tu mali najdravejší kotol akcie. Moshpit sa točil na plné obrátky, ľudia skákali z pódia, dokonca aj pár dievčat a každý ich náruživo chytal (aby náhodou nespadli). Za biciu súpravu zasadol domáci drvič bubnov – Tomáš z REVENGE DIVISION a musím povedať, že poriadne to nabúchal. Neviem, či je to jeho pričinením, ale nové skladby znejú prudšie, tvrdšie, ráznejšie a riffovejšie. Na maznanie nebude čas! Môžeme ich označiť za nasratú thrash metalovú kapelu, ktorá rada koketuje s death metalom. Oddnes začína aj nahrávanie nového albumu. Čas si poriadne vyčistiť uši!

NAHUM - GOTHOOM open air, volume VI.

30. července 2015, Ostrý Grúň Slovensko

Štvrtok pre mňa odštartovali NAHUM z Ostravy a vcelku príjemne prekvapili. Ich old school death metal síce miestami pripomínal starý DEATH, no svojím výkonom ako aj hudbou urobili na mňa dojem...

HELLMAGAZINE Martin Mayer

NAHUM spolu s Rotten Sound, Malignat Tumour, Fleshless... a další...

- Deathnoise winter edition 2015

27. března 2015, Brno, klub Eleven

První skupinou, na kterou jsem se opravdu těšila, byli ostravští NAHUM. Jejich death/thrash s prvky black metalu byl přesně tím, co jsem potřebovala tento večer k tomu, abych se utvrdila, že jsem navštívila správnou akci. Po prvních tónech jsem se pozvolna přesouvala pod pódium, abych si celou show vychutnala naplno a neuteklo mi vůbec nic. Velkou výhodou je bezesporu velmi výrazný, příjemný a srozumitelný vokál, který dává hodně vyznít textům. Melodické vybrnkávačky střídají infarktové pasáže korunované valivými bicími a příjemnými kytarovými riffy, které berou dech. Moje první živé setkání s jejich tvorbou dopadlo na výbornou a jsem velmi zvědavá, na nový materiál, který se blíží k našim uším rychlostí blesku.

FOBIA ZINE Niviat

NAHUM spolu s Dysangelium, Bloodwork (UK), Fatality, Bloody Obsession

- Vomit The Darkness 2014

19. září 2014, Ostrava, klub Barrák

...Po menší pauze, výměně a lazení, nastoupili mnou velice očekávaní NAHUM, kteří jak jsem pochopil mimo jiné, celý večer zorganizovaly. Tihle týpci nejsou žádné béčka, ani amatéři. Jejich zpěvák, kterej jakmile se postavil na podium, přihmouřil oči a jeho hadím pohledem se kouknul do publika, ve mě vzbuzovalo husí kůži. Nastalo ještě větší peklo, ještě větší davové šílenství a naše fotografka měla co dělat, aby se jí neroztřískal foťák. Ovšem ostří hoši z NAHUM, věděli jak na lidi, gestikulace zpěváka, a celková procítěnost kapely, ovlivnila celou atmosféru jejich vystoupení a dovolím si říct, že dredatej ďábel, kterej je na pozici jejich zpěváka, ví jak lidem rozproudit svým hlasem krev v žilách! Nejlepší prostě ale bylo, když k němu na podium skočila slečna, která mu dělala doprovodný zpěv na jeden song, a způsobily to, že vytáhli celej koncert na uplně jinou úroveň!!

OBSCURO.CZ Keagan

NAHUM spolu se Secret of Darkness, Suburban Terrorist, Unborn - Four Horsemen Tour 2014

31. května 2014, Karviná, klub Hard Cafe

Nahum, Secret Of Darkness, Unborn, Suburban Terrorist – čtyři jezdci apokalypsy se vydali na další válečné tažení, aby si podmanili nová klubová teritoria v Česku a nově i na Slovensku. Celkem osm válečných výprav v rámci Four Horsemen Tour 2014 vyvrcholilo v poslední květnový den ve zbrusu novém karvinském klubu Hard Cafe. Mě osobně tedy zlákala nejen vidina příjemně stráveného sobotního večera s dobrou muzikou, ale i obhlédnutí nového rockového stánku, který se z periferie Karviné přenesl přímo do centra…

...poslední kapelou tohoto večera a zároveň i celého turné byli stylově ostravští NAHUM, kteří mají celou Four Horsemen Tour na svědomí. Fanoušci ze strachu, že na ně opět bude někdo hulákat, už raději poslušně a sami naběhli pod pódium. Je ale fakt, že předchozí produkce je pěkně nakopla, chmelového extraktu už taky bylo něco upito a samotní Nahum to rozpálili slušnou, mrtvoly probouzející nakládačkou Room 101. Během svého setu projeli prakticky celý debut The Gates Are Open, takže i následující Heart And Mind měli fans určitě dobře nastudovanou, soudě dle pozitivních reakcí. A protože skupina 'surfuje' především na vlnách thrashe a melodického deathu, dočkali se fanoušci pořádné porce těchto stylů, ať již zvlášť (Equal – thrash, The Vision Of Apocalypse – death), či dohromady (Get Stars Back). Do toho se vměstnala i nějaká ta novinka, jejíž název mi ale opět nějak unikl. Na závěr nechyběla ani má oblíbená Nahum (We'll Crush Our Enemies), ve které se objevil jako host teprve devatenáctiletý vokalista Honza Trošok z třinecké úderky Death Machine…

...ještě tedy zbýval přídavek, během kterého vtrhlo na pódium i terorizující slovenské komando, a turné čtyř jezdců apokalypsy bylo zdárně u konce…

ROCKSHOCK Jiří Olszar

NAHUM spolu s DR. Living Dead! (Švédsko) a Brutally Deceased

17. listopadu 2013, Ostrava, klub Barrák

Ostravský music club Barrák se stal čtvrtou a zároveň poslední zastávkou společné české tour kapel Dr. Living Dead! ze Švédska a tuzemských Brutally Deceased. Třetí doplňující kapelou se pro Ostravu stali místní zabijáci Nahum. Právě NAHUM odstartovali pekelnou řežbu deathových rifů a zběsilého zpěvu. Kapelu, skoro na den přesně před měsícem, postihla smutná událost, kdy kytarista Tomáš dostal mozkovou příhodu. Naštěstí to byla příhoda menšího rázu, a i když s menšími zdravotními následky, dokázal se z toho vylízat. Nahum byli nuceni odříct naplánované koncerty, ale Tomáš se ukázal být bojovníkem a znovu se postavil na pódium, vzal kytaru do ruky a hrál, jako by se chtěl smrti vysmát. A protože v klubu nechyběla ani zpěvačka Veronica z Up!Great, bylo vystoupení ozdobeno i o její přítomnost v tradičním duelu s vrchním chrličem Pavlem. Údernost a tvrdost Nahum dokázala fanoušky pěkně nakopnout, a připravit je tak na další kvalitní produkci... ...jestli budou v Barráku vystupovat podobně kvalitní spolky, určitě ta doba nebude tak zlá; a kdo se o tom nepřišel přesvědčit na vlastní uši, měl prostě smůlu.

ROCKSHOCK Ondra Kubíček

NAHUM: "Nóbl Mejdlo XXX 2013" spolu s DMC, Bowel Fuck...
14. září 2013, Svitavy, Klub Tyjátr

O závěr večera se postarala ostravská death thrashová formace „Nahum“, která do Svitav přivezla loňské debutové album „The Gates Are Open“. Tato parta své vystoupení zahájila úvodní skladbou „Worldwide Screaming“ kdy při jejím půl minutovém úvodu byl vypuštěn mezi kapelu dým a zpěvák se s publikem přivítal s navléklou plynovou maskou. Poté již začali death metalové orgie. Ostravští Nahum hrají death metal propěchovaný thrash metalem, který je při svém melodickém pojetí při živém vystoupení přímo gurmánský zážitek. Příznivci (nejen) death metalu si tak vychutnali skladby jako „Sons of God“ nebo „Heart and Mind“. Poslechnout si mohli také zbrusu novou skladbu nesoucí název „Rotten Lies“, která se objeví na následujícím novém albu. Nahum své vystoupení zakončili přídavkem, a to skladbou „The Vision Of Apocalypse“, ke které je natočeno i hudební video. Prozradím, že tato parta připravuje zbrusu nové video a to ke skladbě „Room 101“...Kapely předvedli výborné výkony a ti z vás, kteří dorazit mohli a nepřišli, opravdu zaváhali. Jelikož trio Bowel Fuck, DMC a Nahum, na které jsme psali na „criticmusic“ recenze, mám naposlouchány, mohu s čistým svědomím říci, že tyto party své již tak velice zdařilé alba na živo ještě převýšili. Klobouk dolů pánové.

CRITICMUSIC

NAHUM: "Prometalfest - speciál 2013" spolu s Fatality a Primary Resistance
18. květen 2013, Bruntal, Klub Afrika

NAHUM.. první kapela... A začíná se "rozbíjet", lidi se dostávají do varu!! První 2vály si fanoušci kapelu trošku "oťukávají", další skladby se už ale drtí palicemi o 106!! Ke konci je před pódiem plno a NAHUM musí přidávat!! Co dodat? Výborný set, skvěle zahrané, výborně naaranžované, prostě super!!

PROMETALFEST  Hořčičák Petr

NAHUM: "Four Horsemen Tour 2013" spolu s Tortharry, Pandemia a Sreading Dread
4. květen 2013, Brno, Melodka

Ostravští deathrashmetaloví NAHUM mne svou loňskou deskou The Gates Are Open (Brány jsou otevřeny) pořádně dostali...dostali tam, kam chtěli, panč jsem si ju za příznivých 180 Kč zakoupil. A nelitoval, a nelituju dodnes.

Skupina, jež je příznačná tím, že „úzkostlivě“ tají příjmení svých členů (na jednom webu jich však nedávno pár odhalili, ha ha), je mimořádná nejen svými precizními instrumentálními výkony, ale zejména skvostnými hudebními nápady a - citem pro muziku. Čili tím, co se nikdy nenaučíte - můžete cvičit deset hodin denně, a pokud nemáte onen cit, sice třeba budete skvělými nástrojovými masturbátory, ale nikdo druhej se z vás neudělá.

Zato z Nahumu su udělanej několikrát za večer, vrcholím prakticky při každém popěvku, ať už se v sabbath jednalo o úvodní pecku z CD, skladbu Worldwide Screaming, anebo dvojku Heart and Mind, či moji zamilovanou Equal. A chybět nemohla ani „jmenovka“ Nahum.

Navíc kluci nejenom že bravurně hrají a zpívají, ale na stejdži převádějí i famózní show, „zmalovaný“ zpěvák Pavel různě kroutí svoje tělo, ruce, hlavu, až jenom vy sami kroutíte hlavou, že tenhle člověk snad musel v mládí (cha cha, v mládí) vyhrát mistrovstí světa v gymnastice.

Sympatická pětice nám v Brně představila rovněž svoji novinku Rotten Lies, kterou na zmíněném debutovém albu opravdu nenajdeme, a nutno podotknout, že to byla zase jízda jak... no jak Nahum.

Záhul? Náhul? – Nahum! A když se už jako přídavek pro rozdováděné publikum, které začalo před pódiem vytvářet pogo kotel jako za starých metalových časů přelomu 80. a 90. let, rozeběhla, vlastně správněji řečeno rozjela klipovka s asi největším hitem skupiny The Vision of Apocalypse, bylo hotovo:  totální zkáza, apokalypsa, zjevení, že i svatý Jan pogoval.  „Tohle je vize apokalypsy, tohle je konec nenávisti a strachu, tohle je konec lidského plémě, nová epocha přicházííííí!“

METAL - LINE  Dědek

NAHUM: "World Collapse 2013" spolu s ČAD, DMC, a Armádou Ztracených
12. duben 2013, Ostrava, Chlív

...a máme tady další pány na holení a není to nikdo jiný, než pořádající NAHUM. Tuhle bandu si pamatuju z rok starého koncertu v Opavě, kdy předskakovali Dánům THE PSYKE PROJECT. Tehdy čerstvě vydali debutní cd „ The gates are open“ které jsme společně s mou přítelkyní od kapely vyšmelili za stravenku na hambáč aby kluci neumřeli hlady.

Sál potemněl a za reprodukovaného intra na pódium nakráčeli NAHUM. S koncem intra zpěvák Pavel odhodil plynovou masku z tváře a mě spadla čelist až ke kolenům. Pryč je doba, kdy NAHUM na živo působili nemastně neslaně. Dnes je to sebevědomá, hotová kapela, jenž je live daleko zábavnější než HYPNOS s TORTHARRY dohromady. Výsledkem je slušná mela pod pódiem a peklo na něm. Pavel hecuje lidi a svým nasazením řádně přilívá oleje do ohně. Zhruba v půlce koncertu Pavel poděkoval své ženě a matce jeho dětí za podporu a trpělivost, kterou s ním má. Dotyčná kráska si vysloužila malý aplaus a zábava plynule pokračovala dál.

Celá kapela šlape jako švýcarské hodinky a já prostě smekám. Není divu, že NAHUM museli přidat ještě jeden song. Po vražedném výkonu, jenž za těch zhruba padesát minut předvedli, zkrátka nemohli jen tak odejít. Pokud se někdy naskytne možnost zajít si na koncert NAHUM neváhejte. Vyplatí se....

PRYnCYPall Johny from Troppau

NAHUM: "Brutal Metal Night" spolu s Incarnate a Rain Shadow
9. červen 2012, Liberec, Rock Pub

...třetí a zároveň i poslední zahráli chachaři NAHUM, jediné mně známé hudební těleso večera. Hrstka fanoušků, které bych mohl s trochou té nadsázky říkat dav, byla slušně rozjetá, a tak ostravakum nezbylo nic jiného, než se do toho pořádně opřít. NAHUM působili asi nejvyzrálejším dojmem z celé trojice. Nedávno vydali svůj debut "The Gates Are Open", ke kterému se snad brzy dostanu a podrobím ho podrobnějšímu bádání. NAHUM sází na modernější pojetí death metalu a především díky chytlavým riffům a občasným vyhrávkám zní jejich tvorba propracovaně, zajímavě a hlavně baví. Kapela se pro větší autenticitu své zloby počmárala temperovými barvami, basička krásně dunila a zpěvák působil oproti svému pódiovému předchůdci o dost nasranější, věřil jsem mu každičký pohyb i slovo a celkově jsem odcházel spokojen, uspokojen a naplněn...

ABYSS Ondřej Komárek

NAHUM křest CD: "The Gates Are Open", hosté: Demiurg, Revenge Division, Old
7. květen 2012, Ostrava, Barrák

...na řadu přišli pořádající a křtící NAHUM. Potemnělé pódium a úvodní intro navodily takřka mystickou atmosféru, kterou zanedlouho rozetnulo ostří nabroušených kytar, devastující rytmika a neurvale hrubý výraz vokalisty Pavla. Publikum se okamžitě dostalo do varu, což se víceméně dalo očekávat, neboť ta deathmetalová destrukce s notnou dávkou thrashingu k mimořádné podpódiové aktivitě přímo vybízí. Opět přišel na řadu pokus o circle pit, který byl již mnohem divočejší než v předchozím případě. Velice zajímavě vyzněl song Room 101, ve kterém se představila i zpěvačka Veronica z kapely Up!Great, která je jako host ke slyšení i na samotném albu. Zde se převtělila do role smrti a přesně v jejím duchu ukázala svou milosrdnou tvář i brutální nevyzpytatelnost. Marně se snažil zpěvák uniknout jejím krvelačným spárům, které jej v závěru nekompromisně dostihly. Představení ovšem nebylo natolik naturalistické, takže smyčka z mikrofonové šňůry nebyla naštěstí příliš utažená, a proto se mohlo ve svižném tempu pokračovat dále. Ještě než se tak ale stalo, přišel na řadu slavnostní křest, kterého se ujala právě Veronica. Pivem zkropené CD okamžitě našlo svého pohotového majitele a divoký mejdan se znovu rozjel na plné obrátky. Kotel nebezpečně vřel jako 'papiňák' se zaseknutým pojistným ventilem, aby nakonec nekontrolovatelně explodoval v závěrečné apokalyptické erupci Nahum (We’ll Crush Our Enemies). Nadšené ovace nebraly konce, ale bylo potřeba ještě uvolnit místo pro posledního účastníka celé sešlosti...

ROCKSHOCK  Jiří Olszar

NAHUM spolu s Theocracy (USA), Ascendancy, Porta Inferi
25. října 2011, Ostrava, Barrák

...v případě ostravských NAHUM jsme tu měli skutečnou černou ovci večera, což však nemyslím negativně. Čitelné thrashové riffy a death metalový zpěv byl v přímém rozporu s tím, co později předvedli THEOCRACY. Dalo by se říct, že ďábel sváděl anděla. NAHUM jsou podle mě částečně odkojeni německým thrashem, vkládají to všeho však ještě větší divokost či syrovost, čímž si vytváří vlastní cestu. Nevím, zda muž s kolárkem, kterého jsem mezi diváky rovněž viděl, nebyl zaskočen, pro mě znamenali NAHUM v návalu síly a melodie docela příjemné odskočení.

SPARK (Rockový magazín)  Jan Kozák

... ostravská úderka NAHUM do hudebního konceptu akce příliš nezapadala. Ostatně sám zpěvák Pavel alias 'Pain' začínal její drsné, thrash/deathmetalově laděné vystoupení slovy: "Tak, teď vám trochu pokazíme powermetalový večer." Je sice fakt, že se některým, stylově úzce zaměřeným posluchačům Nahum příliš nezamlouvali, ale že by večer nějak pokazili, o tom nemohla být řeč. Drsnější projev vkusně prokládali melodičtějšími linkami a kdo měl chuť, mohl si s kapelou docela slušně zapogvat, neboť k tomu se jejich muzika náramně dobře hodí. A protože jakožto domácí seskupení měli v sále přívrženců poměrně dost, na obou frontách vše fungovalo velmi dobře. Pánové příliš netlačí na technickou strunu, ale pohrávají si především s přímočarostí a energií. Rozhodně výborná záležitost pro pořádný podpódiový odvaz...

ROCKSHOCK  Jiří Olszar

NAHUM na OLD METAL FESTU 2011
16. září 2011, Karviná, Hard Cafe

...úvodní NAHUM neměli s dopravou sebemenší problém, neboť z Ostravy to měli vskutku co by kamenem dohodili. Pro mě neznámá pětičlenná parta si libuje v kombinaci thrash a death metalu. Poměrně slušný nářez na úvod, při kterém měl člověk chuť si s těmito maníky zadovádět. Hudebně chytlavé i drsné vystoupení...

METALZONE  666XHE - Masterplan

NAHUM (dříve Unhuman) na COMBAT METAL FESTU 2004
11. prosinec 2004, Ostrava, Prostor-Tančírna

...první kapela Unhuman (dnes NAHUM) mě hned získala. Ještě než začali jsem se dozvěděl, že tohle je jejich první koncert. Připraven na cokoliv jsem se šel kouknout a hoši to valili fakt parádně. Hráli death metal, ale nebyla to jenom nudná klepačka od začátku do konce. Tolik nápadů od skupiny která neexistuje ani rok jsem v rámci žánru už dost dlouho neslyšel. Občas byly ke slyšení v jejich hudbě docela nenápadně a přirozeně použité hc prvky...

XICHTY.CZ  Trouble